Drukke meimaand voor zakelijk Friesland

De maand mei liet duidelijk zien dat Friesland goed gevonden wordt als gastheer van zakelijke evenementen. Diverse congressen en seminars deden de provincie aan en brachten honderden (inter)nationale deelnemers met zich mee. 

Zo vonden er twee congressen plaats rondom politieke partijen; zowel de VVD als D66 hadden hun bijeenkomst in Leeuwarden. Het VVD voorjaarscongres werd 21 mei gehouden in het WTC Expo. Ruim 1000 partijleden kwamen bijeen om te discussiëren over ‘Waardevol Nederland’. Datzelfde weekend vond het Noordelijk D66 congres plaats met als kernthema ‘Motoren voor de economie van het Noorden’.

Daarnaast bracht De Fryske Akademy, borger van de Friese taal, met het onderwerp ‘meertaligheid’ vele internationale gasten naar Leeuwarden voor het seminar ‘r-atics’, dat plaatsvond van 18 tot en met 20 mei.

Ook rondom de economische speerpunten van Friesland, dairy- en watertechnologie, zijn interessante evenementen georganiseerd. Zo werd van 8 tot en met 11 mei  het Veehandel Congres gehouden, wat honderden internationale veehandelaren bij elkaar heeft gebracht.  Op 25 mei werd op de Water Campus het nationale ‘Startup Fest Europe’ afgetrapt met het ‘Water Tech Fest’, met als doel investeerders en starters aan elkaar te verbinden.  Dit evenement is vervolgens opgevolgd door de open dagen van 26 tot en met 28 mei van de Dairy Campus, hét wetenschappelijk centrum rondom zuiveltechnologie.

Evenementen in juni

Na een succesvolle meimaand mag Friesland zich ook in juni verheugen op een aantal prestigieuze evenementen. Vanuit innovatiecluster Drachten, opgericht door innovatieve bedrijven als Philips,  Variass en Neopost Technologies wordt op 9 juni een uitvinderswedstrijd georganiseerd. Hiermee wil het cluster de techniek- en innovatiesector in Noord-Nederland nog beter op de kaart zetten. Daarnaast verwelkomt Leeuwarden van 21 tot 23 juni zo’n 300 wetenschappers voor het internationale Precision Dairy Farming congres, die bijeenkomen om hun kennis en expertise te delen op het gebied van zuiveltechnologie.

Meet in Friesland

Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân zet zich, onder de noemer Meet in Friesland, in voor de promotie van Friesland als zakelijke bestemming voor zowel de nationale als internationale zakelijke bezoeker. Meet in Friesland fungeert als portaal naar alles wat Friesland te bieden heeft op het gebied van zakelijke bijeenkomsten, bedrijfsuitjes en incentives.